BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Follow me

Khamis, 14 Mei 2009

My 1st time joint pre-press meeting

Sejak aku kerja mula dari sebulan yang lalu, hari ini pertama-tama kalinya aku menjointkan diri masuk bilik meeting. Dulu masa blaja selalu buat discussion jer itu pun by group setakat maximum 5-7 orang. Kali ini betul-betul aku rasa the really reality of working environtment in printing industry, especially in prepress department...it's really unpredictable that the discussion is based on printing concept. Senang cerita, siapa tak de basic printing or printing knowledge memang dia akan ternganga. Alhamdulillah, meeting tadi berjalan lancar bersama-sama Kak Tet dan Miss Lew. Banyak benda disuarakan terutamanya melibatkan error yang berlaku di bahagian prepress seperti Jump Job sebab tak ikut Schedule, Standardize system dan upgrade system serta banyak lagi, semestinya banyak benda yang aku dapat time tu. Selepas meeting pekena plak breakfast roti jala yang depa sediakan, dan perkenalkan diri aku sebagai staff baru kat situ, hehe, malu jugak...lama-lama akan jadi biasa la kan...

0 comments: