BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Follow me

Selasa, 19 Mei 2009

Laut Mati dan Kaitan kisah kehancuran Kaum Nabi Lut A.S



Laut ini masin atau dikenali Valley Of Salt sehingga tiada satu hidupan pun yang boleh hidup di laut ini, oleh kerana kepekatan airnya dan menyebabkan badan terapung2 dan tidak tenggelam jika kita mandi laut ini

Bagaimana pula kisah Kehancuran penduduk Sodom dan Amurah?

Tempat ini didapati kandungan SULFUR DAN GARAM yang tinggi dan dipercayai azab yang diturunkan ke atas mereka dari hujaman BATU-BATU BELERANG, yang mana selain membunuh manusia, ia membakar batu-batu kapur (limestone ialah batu kapur yang digunakan pada bahan binaan zaman itu)
Yang menakjubkan, tanah dan abu yang dijumpai kawasan itu ada kalsium sulfat + kalsium karbonat (hasil batu kapur dan batu belerang terbakar). Nauzubillah...Maha Suci Allah.



ALLAH MENURUNKAN AZAB KEPADA MEREKA YANG INGKAR

Akibat kedegilan kaum Nabi Lut, dimana mereka ialah Homeseksual. Azab yang menimpa mereka telah dirakamkan dalam Al-quran:

"MEREKA DIBINASAKAN OLEH SUARA KERAS YANG MENGGUNTUR, KETIKA MATAHARI AKAN TERBIT. MAKA KAMI JADIKAN BAHAGIAN ATAS KOTA ITU TERBALIK KE BAWAH DAN KAMI HUJANI MEREKA DENGAN BATU DARIPADA TANAH YANG KERAS" (SURAH AL-HIJR 15:74)

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

dpt gak maklumat..........huhuhu terima kasih nurel ainy