BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Follow me

Khamis, 14 Januari 2010

Dapat tmpt praktikal

MELAKA...adalah tempat praktikal yang telah fakulti tetapkan untuk pelajar DPLI-UPSI. SMKT Bukit Piatu Melaka... Jeles jugak kepada kawan-kawan yang dapat di sekolah Agama. Tapi ader segelintir rakan-rakan yang mengeluh panjang bila dapat Sekolah Agama...aku masih tak paham kenapa?? kenapa ader rasa mcm tu??? bukan kah lebih baik berada di tempat yang penuh dengan ILMU DUNIA dan ILMU AKHIRAT...kita jugak yang untung... aku tertanya2...apakah manusia kini hanya kejarkan dunia sahaja??? adakah manusia sekarang ini menolak agama untuk kebahagiaan diri...
Aku kembali kepada facebook = tmpt strategik membalas kembali kata2 mereka yang tak suker sekolah Agama tu... mmg bukan semua budak Sekolah Agama BAIK dan BAGUS... aku pun sedar..walau aku pun pernah berada di sekolah beraliran agama....aku sendiri terlalu banyak buat salah dan silap...malah dosa, kita sendiri tak dapat ungkaikan berapa byk bukan??? tp sekurang2nya kita masih mampu untuk saling memperingati diri sendiri dan org lain...aku bukan lah sempurna dalam memberi nasihat kerana SALING MENASIHATI itu yang dituntut dalam ISLAM...
Akhirnya aku pasrah...mereka pun mesti lah pasrah dan redha seadanya...kalau boleh tukar aku pun ingin sgt...

0 comments: