BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Follow me

Khamis, 18 Jun 2009

AKHIRNYA...

Akhirnya dapat jugak DPLI kat UPSI...harapan mak dan ayah pun tinggi suruh aku (anak sulung kot) sambung study...dah lebih setahun tak mengadap buku dan blaja-blaja-blaja tu..huhu..gerun bila fikir sebab bidang perguruan bukan leh wat main-main...kene pikul satu tanggungjawab yang besar...dari awal mintak memang dah fikir pasal ni...tapi bila betul-betul dapat DPLI baru terasa (aku ni kat mana sebenarnya). Dulu kita penah belajar...bertanya dengan guru...ulangkaji pelajaran... Penah rasai macam mana bila geram dengan guru kita, bila satu perkara tu tak sependapat...(siapalah kita sebagai pelajar untuk membenci guru, keberkatan belajar tu takkan dapat kalau ader perasaanmacam tu)...tapi aku kembali ke jalan demi mencapai cita-cita ketika itu...nauzubillah, aku minta dijauhkan perkara-perkara seperti itu (benci dengan guru/ pendidik)...Mungkin ader hikmah aku disekolah Agama...sekurang-kurangnya, aku sering memperingati diri supaya tidak ada perasaan benci atau tidak puas hati kepada Guru. Bagaimana yang bukan dari aliran Agama? terlalu banyak faktor yang mempengaruhi hidup mereka (pelajar zaman sekarang)..... MOga Allah SWT permudahkan urusan aku di sana...amin ya rabbal alamin



Sukarnya nak buat pilihan, tambahan pula tempat kerja sekarang ni dah mula membuatkan aku rasa bahagia dan happy, memang satu keputusan yang sukar, walau hanya dua bulan lebih bergelar staff dekat sini tapi...perasaan sayang tu masih ader...

0 comments: